"Active" vrijwilliger vd maand: Maart 2022

zondag 27 maart 2022 10:14

Lennard Jansen vrijwilliger van de maand maart.

Het heeft eventjes op zich laten wachten maar we mogen weer aan de slag om maandelijks een vrijwilliger binnen de vereniging in het zonnetje te zetten dankzij Active Personeelsdiensten in de persoon van Jos Bexkens.

Helaas hebben we door corona lange tijd stilgelegen, want de laatste vrijwilliger van de maand was Ylse Bos in de maand oktober van het vorige jaar. Deze keer is de vrijwilliger Lennard Jansen geworden. Lennard loopt ook al heel wat jaren binnen de vereniging rond. Hij is zelf begonnen bij de F afdeling, begin jaren negentig en heeft daarna alle jeugdteams gehad, voornamelijk prestatieve teams. Ook heeft hij bij de senioren gevoetbald. Daarna is hij een aantal jaren gestopt met voetballen.

Hij is, net zoals zovelen, daarna weer begonnen, als trainer/leider bij zijn kinderen bij de F jeugd oftewel de JO9 in 2014 bij zijn zoon Thijs. Nu is hij ook al weer 5 jaar leider en trainer bij zijn dochter Femke, die thans voetbalt in de J017-2. Elke week 2 trainingen in zijn uppie, want hij staat er vaak alleen voor. Zelf voetbalt hij nu nog steeds elke zaterdag bij de veteranen van SV Venray en af en toe zien we hem nog op zondag voetballen bij de senioren. Ook bij FC Corona, hoe toepasselijk in deze tijd, voetbalt hij nog in de zaal.

Wat hem nu, onder meer maakt tot vrijwilliger van de maand (daar hoort het bovenstaande natuurlijk ook bij) is het feit dat hij daarnaast ook weer 3 jaar hoofdleider is van 2 afdelingen, namelijk van de jeugd onder 13 en die van onder 15. Dat vergt natuurlijk ook veel tijd, denk aan overleggen en besprekingen.

Het maakt hem ook trots, dat zowel zijn zoon Thijs zich ontwikkelt, als keeper bij de J015-4, alsook zijn dochter Femke als voetbalster bij de JO17-2. Dit heeft hij zeker van geen vreemde, want ook zijn vader Joop, helaas enkele jaren geleden ons ontvallen, zou bijzonder trots zijn op zijn kinderen en kleinkinderen, want ook hij was een echte SV Venray fanaat. Ook zijn zus Auke heeft nog bij SV Venray gevoetbald.

Al met al reden om Lennard ditmaal in het zonnetje te zetten als vrijwilliger van de maand maart.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 12:28