"Active" vrijwilliger vd maand: September 2020

maandag 28 september 2020 08:35

Chris Lenssen vrijwilliger van de maand september 2020

Chris is geen vreemde als het op voetbal aankomt. Zelf is hij jarenlang keeper geweest in het eerste elftal van SV Geijsteren. Nadat hij zijn actieve voetbalcarrière had beëindigd is hij, toen zoon Koen in 1998 is gaan voetballen bij SV Venray, als vrijwilliger aan de slag gegaan. Hij floot toen af en toe wat wedstrijdjes maar in 2001 werd hij jeugdleider bij de vereniging. Naast jeugdleider is hij ook nog een aantal jaren keeperstrainer geweest bij de junioren.

Jeugdleider bleef hij tot 2009, want toen in 2008 de cursus Basisopleiding Scheidsrechter (BOS) door de KNVB in de kantine van Venray werd georganiseerd besloot hij hier aan deel te nemen . Het BOS-diploma werd in ontvangst genomen en na het afronden van de cursus kon hij kiezen of hij voor de KNVB op pad zou gaan, of voor de vereniging zou fluiten. Hij besloot om voor SV Venray te gaan fluiten, er waren toen immers ook al verenigingsscheidsrechters nodig.

Sindsdien is hij gedurende het seizoen bijna elk weekend op het veld te vinden . Hij fluit zowel de junioren als de senioren bij de vereniging en slaat ook bijna geen scheidsrechters vergadering over om up-to-date te blijven m.b.t. de spelregels.

Als hij kan, dan staat Chris klaar voor de vereniging en is hij zeker bij het scheidsrechterskorps een graag geziene collega. Ook de spelers en leiders weten hem te waarderen en daarom vinden wij dat deze vrijwilliger in het zonnetje gezet mag worden als vrijwilliger van de maand september.

DSC 1025 resized

DSC 1026 resized