"Active" vrijwilliger vd maand: Oktober 2021

zondag 31 oktober 2021 21:17

Ylse Bos vrijwilligster van de maand oktober.

Na 1 jaar afwezigheid wegens corona hopen we dit jaar weer iedere maand een vrijwillig(st)er van de maand bij de vereniging in het zonnetje te zetten voor zijn/haar verdiensten voor de vereniging.

Deze leuke “verkiezing” wordt mogelijk gemaakt door sponsoring van Jos Bexkens van Active Personeelsdiensten, die dit al jaren mogelijk maakt.

Deze maand is de vrijwilligster van de maand Ylse Bos geworden. Ylse is een jaar of 6 gelden samen met haar broer Jens begonnen met de werkzaamheden in de kantine van onze vereniging. Vader Patrick was al jaren lid van de vereniging als voetballer en leider, dus vandaar dat de kinderen binnen de vereniging wel een steentje wilden bijdragen. Broer Jens hield het na een jaar wel voorzien, maar Ylse vond het erg leuk. Ze vond het zo leuk, dat ze, ondanks dat haar ouders zeiden dat ze in de horeca meer kon verdienen, trouw bleef aan de mensen in de kantine en de vereniging haar het vertrouwen gaf, waar ze zich in kon vinden. Ondanks dat vanwege corona tal van vrijwilligsters niet meer beschikbaar waren om tal van redenen, bleef Ylse de vereniging trouw en staat ze nog steeds in de kantine.

In al die jaren heeft ze zich ook bewezen bij het (mede)organiseren van tal van activiteiten binnen de vereniging, zoals de carnavals-, Après-ski- en bierpongavonden, voornamelijk voor de jeugd.
Thans houdt ze zich ook bezig met het verzorgen van de planning van het personeel en werkt ze geheel zelfstandig met het draaien van tal van diensten, samen met Truus van Veghel en Math en José van den Bekerom, in de kantine en heeft ze haar draai helemaal gevonden.

In haar beroep is ze te vinden bij de kinderopvang “de Mukkenstal” in Leunen. Zelf staat ze niet graag in de spotlight, maar we vinden dat ze deze uitverkiezing meer dan verdiend heeft, temeer ze, ondanks de corona, toch weer terug gekomen is om binnen de vereniging, in de kantine, haar hobby te kunnen uitvoeren.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 12:29