Ladies Cup 2024 een groot succes + foto’s

Na 4 jaar van stilstand werd in het weekend van 1 en 2 juni 2024 door onze vereniging weer de Ladies Cup georganiseerd voor de categorieën meisjes onder 20, 17, 15 en 13 jaar. Maar liefst 52 teams uit heel Nederland namen deel aan dit toernooi.

Ondanks dat er dit jaar voor gekozen was om alleen nationaal verenigingen uit te nodigen had het toernooi toch nog een klein internationaal tintje omdat er ook één Brits team ons toernooi had gevonden op sociale media.

Zonder de inzet van de vele vrijwilligers is het onmogelijk om een dergelijk toernooi te organiseren. De toernooicommissie dankt dan ook alle vrijwilligers die zich gedurende 3 dagen hebben ingezet om het toernooi te laten slagen.

Wat houdt nu de organisatie van de Ladies Cup precies in? Hier enkele cijfers. Op beide dagen werden er 200 wedstrijden op ons sportpark gespeeld onder leiding van 15 scheidsrechters. Vrijdagavond werd aan 307 deelnemers een diner geserveerd. Op beide dagen namen in totaal 1051 deelnemers deel aan het ontbijt en op zaterdagavond 664 aan de barbecue. Tussen neus en lippen door werden er ook nog ‘even’ 489 lunchpakketten gemaakt. In ons tentenkamp vonden over beide dagen 1130 overnachtingen plaats.

Kortom een behoorlijke klus voor de toernooicommissie en de vele vrijwilligers die hebben meegewerkt waarvoor de toernooicommissie ze nogmaals heel veel dank verschuldigd is. Om voor de teams het voetbalseizoen leuk af te sluiten waren er op vrijdag- en zaterdagavond ook nog twee druk bezochte feestavonden georganiseerd.

Kortom een weekend om tevreden op terug te kijken en wat de toernooicommissie betreft op naar de Ladies Cup 2025: 6, 7 & 8 juni.

Volg ook de socials van de ladies cup via Facebook en/of Instagram