"Active" vrijwilliger vd maand: mei 2022

maandag 30 mei 2022 19:46

Dankzij Active Personeelsdiensten in de persoon van Jos Bexkens, zijn we weer aan de slag gegaan om maandelijks een vrijwilliger binnen de vereniging in het zonnetje te zetten. Dat is deze keer Rob Arts geworden, thans voorzitter/hoofdleider van de damesafdeling sinds 2021.

Rob zijn inbreng in de vereniging stamt al zo’n 24 jaar geleden, toen hij samen met nog een icoon binnen de jeugd, Jan Poos, leider werd van de F11, waar zijn zoon Michiel in speelde. Iedere week werd er op de training samen met Jan de kinderen het beginsel van het voetballen geleerd en zaterdags de wedstrijden begeleid en gecoacht. Hij bleef zijn zoon trouw begeleiden als leider/trainer tot aan de B afdeling. Daarna vond hij een nieuwe uitdaging, die meer paste bij zijn competitieve instelling en ging hij samen met Jack Lenssen de A2 doen. Ook bleef hij zijn 2 kinderen Michiel en dochter Brigit volgen als toeschouwer.

Vanaf 2006 t/m 2012 is hij hoofdleider geweest, eerst alleen van de C afdeling en later ook van de A en B afdeling. Hij had dus regelmatig vergaderingen binnen het jeugdbestuur, maar ook met de leiders van de desbetreffende afdelingen. Hij was erg gedreven, want zelfs thuis was hij vaak nog met de vereniging bezig. Het ging hem aan het hart om alles goed te kunnen doen. Dat verlangde hij eigenlijk ook van de leiders.

Einde seizoen 2012 vond hij dit wel genoeg en werd hij van 2013 t/m 2017 leider van Heren 8, daarna t/m 2019 van heren 7, het team waarin zijn zoon Michiel in voetbalde, samen met Wim Fleurkens en John Achten. Het heeft ook nog geresulteerd in een kampioenschap, iets waar hij zeer verguld mee was, maar ook betrokken in was. Ook heeft hij het eventjes geprobeerd bij het team van Brigit, maar ja hij was toch ander voetbal gewend.

Toen heeft hij een jaartje rust gepakt, maar ja dat vond hij toch niets en is hij aan de slag gegaan in een heel andere rol, namelijk voorzitter/hoofdleider van de damesafdeling. Een hele uitdaging, die hij met beide handen heeft aangegrepen.

Ook verleent hij nog hand- en spandiensten door de week als vrijwilliger, door ervoor te zorgen dat de elektriciteitsnota niet te hoog wordt binnen de vereniging.

Al met al reden om Rob ditmaal in het zonnetje te zetten als vrijwilliger van de maand mei.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 12:15