"Active" vrijwilliger vd maand: april 2022

woensdag 27 april 2022 15:53

De keuze voor de vrijwilliger van de maand april is gevallen op Geert Gerrats. Ook hij is geen onbekende binnen de voetbalvereniging.

Geert is met onderbrekingen al geruime tijd lid van de vereniging. Hij heeft in zijn jeugdjaren (lang geleden dus..) als kind al bij deze vereniging gevoetbald in tal van hogere teams. Vanwege zijn werk is hij ook enige tijd gestopt. Daarna heeft hij het voetballen weer opgepakt en heeft hij onder meer bij het tiende gespeeld. Ook is hij zelf leider geweest van een team en grensrechter bij de veteranen.

Thans houdt hij zich voornamelijk bezig met alles rondom Venray 1. Je ziet hem elke week op de club. Het is wat dat betreft een echte regelneef en zorgt dat alles klopt. Het begint meestal al op de vrijdag en/of de zaterdag met het ophalen van de prijzen voor de loterij bij Intratuin, Vedder en de Plus markt. Dan zorgt hij dat er op de wedstrijddag voldoende vrijwilligers beschikbaar zijn. Als mensen niet kunnen, is Geert de regelaar hierbij dat alles toch vlekkeloos gaat verlopen. Hij zorgt dat het wisselgeld, de entreekaartjes en de loten klaar liggen. Verder is hij bezig met de netten en de vlaggen ophangen op het hoofdveld. Indien nodig houdt hij zich ook nog bezig met de scheidsrechtersopvang, instructie van de ballenjongens, pupil van de week en opvangen bestuur tegenstanders.

Tijdens en na de wedstrijd zorgt hij ervoor dat de kassa goed geteld en gesloten wordt en het geld terecht komt waar het hoort. Na de wedstrijd zit het er grotendeels voor hem op en dan smaakt een pilsje goed in de kantine.

Dit maakt hem volgens de commissie vrijwilliger van de maand april.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 12:26