SV Venray wint MVP Award voor diversiteit en inclusie

Verbinding & Erkenning

Vandaag is een bijzondere dag voor SV Venray en de gehele gemeenschap van Venray. We zijn vereerd te melden dat onze inspanningen voor de 'Tour de Cultuur' door de KNVB zijn erkend met de Michael van Praag Award.

In een stad als Venray, waar 20% van de inwoners een migratieachtergrond heeft, hebben we actief gezocht naar manieren om iedereen te betrekken bij onze geliefde sport. Door te luisteren, te leren en bruggen te bouwen, hebben we nieuwe energie en perspectieven verwelkomd binnen onze club.

Juryvoorzitter en bondsvoorzitter van de KNVB, Just Spee, merkte op: “De vereniging heeft actief aansluiting gezocht met alle gemeenschappen in hun lokale omgeving. Deze stap heeft niet alleen goed uitgepakt voor de eigen vereniging, maar deze aanpak is ook goed te kopiëren en implementeren door andere verenigingen.”

We zijn dankbaar voor deze erkenning, maar nog dankbaarder voor de blijvende verbindingen die we hebben gecreëerd binnen onze gemeenschap. Laten we samen blijven werken aan een voetbalwereld waar iedereen zich gezien en gewaardeerd voelt!

Onze dank gaat uit naar de werkgroep en iedereen die heeft bijgedragen aan dit initiatief. Samen zetten we stappen naar een inclusievere voetbalgemeenschap.

Laten we samen blijven bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt.

Zie ook nieuwsbericht KNVB.