"Summa" vrijwilliger vd maand: september 2024

Jan Steefkerk vrijwilliger van de maand september 2024

Jan Streefkerk is vrijwilliger van de maand september geworden. Jan is al sinds september 2009 lid bij onze vereniging en zoals zo vaak bij ouders werd hij jeugdleider bij een van teams waarin zijn zoon Thomas voetbalde. Dit heeft hij drie jaar gedaan tot 2012.

Hierna werd hij gevraagd om leider te worden van heren 6 en daarna van heren 13. Dit heeft hij een paar jaar volgehouden.

Zijn betrokkenheid bij de vereniging bleef, want daarna is hij zelfs heel even voorzitter van de jeugd geweest. Vervolgens werd hij hoofdleider bij de D-jeugd.

Vanaf 1 juni 2019 werd hij lid van de toernooicommissie waar hij de functie van penningmeester vervult. Jan is een heel enthousiast lid van de toernooicommissie en creatief in het bedenken van innovaties tijdens en op de toernooidagen. Zo bedacht hij o.a. om tijdens het toernooi een groot doek op te hangen waarop de deelnemers met stiften hun tevredenheid en/of hun ontevredenheid konden schrijven. Niet geheel duidelijk is echter binnen de vereniging en de commissie waar de tekst: Jan is de beste vandaan kwam. Zou dat ook bij de creativiteit van Jan horen?

Jan is als penningmeester verantwoordelijk voor alle geldstromen voor, tijdens en na de toernooien voor zover de penningmeester van de club hem daarvoor de ruimte geeft. Hij doet dit nauwgezet en heeft daarvoor de meest ingewikkelde spreadsheets in Excel ontwikkeld, die voor menigeen van de commissie niet te begrijpen zijn.

Jan is binnen de vereniging erg betrokken en heeft dusdanig veel verantwoordelijkheidsgevoel dat hij zelfs tijdens de toernooidagen in zijn eigen caravan blijft slapen op het sportpark om bereikbaar te zijn bij eventuele calamiteiten of andere problemen. Ook heeft hij zijn vrouw, Marion al zover gekregen dat ook zij haar steentje bijdraagt bij het welslagen van de onlangs gehouden Ladies Cup.

Jan is kortom een onmisbare schakel binnen de toernooicommissie en dit alles heeft de commissie doen besluiten om Jan te benoemen tot vrijwilliger van de maand september.

JS VVDM 09 2024 1

JS VVDM 09 2024 2