Ton van Soest, Vrijwilliger van de maand september

vrijdag 20 oktober 2017 20:45

De vrijwilliger van de maand september is Ton van Soest geworden. Ton is sinds 1-6-1993 lid van de vereniging. Eigenlijk was hij al eerder lid. Hij heeft namelijk binnen de jeugdafdeling gevoetbald, vanaf de C afdeling tot de eerste jaar bij de senioren.

Daarna vond hij het eventjes genoeg en ging zaalvoetballen. Hij paste denken wij gezien zijn postuur beter in een kleine goal in de zaal, dan die grote op het voetbalveld.  Een klein menneke zeiden de tegenstanders toen al, die ze wel eens zouden passeren, al viel dat toen al gruwelijk tegen. Want niet alleen in het veld, maar ook daar buiten wist hij zijn mannetje te staan.

Na zijn voetballoopbaan in 2007 werd hij leider samen met Norbert Hulleman. Dat is hij nog steeds maar dan samen met Math vd Bekerom, Stef Peeters en Wim Broers bij Venray 5. Elke donderdag tijdens en na de vergadering vind je hem meestal op de club, evenals uiteraard de zondag. Verder is hij nadrukkelijk betrokken geweest bij de verbouw van de kantine en onlangs bij de verbouw van de C kleedlokalen. Menige dagen en uren heeft hij meegeholpen om e.e.a. te maken van hetgeen het nu geworden is.

Ook is hij zeker 7 jaar lid geweest van de vrijwilligerscommissie, die hij door een nieuwe job helaas heeft verlaten. Bijna bij elke uitverkiezing was Ton aanwezig. Hij vond het geweldig om mensen, die zich ingezet hebben voor de vereniging hiermee te feliciteren. Ook het organiseren van de jaarlijks terugkerende feestavond met de commissie was aan hem wel besteed. Altijd kon er een beroep op hem worden gedaan. Altijd in voor een geintje. Hij is een niet weg te denken vrijwilliger binnen deze vereniging.  Een kleine man, die een groot gat achterlaat bij onze commissie. Gelukkig blijft hij Venray en zijn team Venray 5 trouw en wanneer je hem nodig hebt zal hij, waar mogelijk wel bij blijven springen.

Al met al een vrijwilliger waar je als vereniging trots op mag zijn en daarom onder meer vrijwilliger van de maand september 2017.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 15:21