Venray bindt ook de koploper aan de zegekar

donderdag 05 juli 2018 14:26

Op zondag 6 mei 2018 stond voor SV Venray de inhaalwedstrijd tegen RKSV Minor op het programma. Minor kan vandaag een stap in de goede richting zetten naar het kampioenschap, Venray daarentegen kan belangrijke punten pakken in strijd tegen degradatie. Kortom het belooft een spannende wedstrijd te worden, onder zomerse omstandigheden.
In de beginfase van de wedstrijd gaat het gelijk op: Venray kijkt met enig respect naar de tegenstander en de ploeg van trainer Guido Leunissen probeert direct het doel van Dirk van Enckevort te vinden. Minor krijgt al in de 2e minuut een vrije trap en in de 9e minuut een hoekschop. Vanuit deze standaardsituaties kunnen zij echter niet echt gevaarlijk worden. Na een kwartier spelen krijgt Venray haar eerste kans van de wedstrijd. Joy Koenen kan doorlopen aan de linkerkant en geeft een voorzet waar spits Dimitrios Touratzidis alleen maar tegenaan hoeft te lopen. Helaas voor Venray doet de spits dat niet en laat daarmee de kans op een voorsprong liggen. In de 16e minuut krijgt Jeroen Gerets de bal recht in de voeten gespeeld door Venray verdediger Rick Egelmeers. Gerets lijkt op weg naar een doelpunt maar schiet naast. Venray trainer Ivo van der Weerden moet al vroeg een wissel toepassen. In de 20e minuut heeft Rick Egelmeers last van zijn hamstring en verlaat geblesseerd het veld. In zijn plaats komt Danny Pelzer. Vijf minuten later, in de 25e minuut, komt Venray op een 1-0 voorsprong. Dimitrios Touratzidis lijkt de bal te ver voor zich uit te spelen, maar krijgt de bal na goed doorzetten met wat geluk mee langs 2 verdedigers.

De spits van Venray legt de bal daarna af op de vrijstaande Bram Vievermans en hij schiet de bal tussen de palen. Vanaf dat moment krijgt Venray het betere van het spel. Na een klein half uur spelen krijgt de ploeg van Ivo van der Weerden de uitgelezen mogelijkheid om de score te verdubbelen. Venray komt met 3 aanvallers tegenover 2 verdedigers te staan. Dit weten zij niet goed genoeg uit te spelen, want een verdediger van RKSV Minor staat op de doellijn om de inzet van Dani Litjens te keren. Twee minuten later krijgt Venray een vrije trap op 20 meter van het doel. Stijn Brinkman gaat achter de bal staan. Hij krult de bal in de korte hoek om de muur heen. Hij schiet niet de 2-0 binnen, want de doelman van Minor weet de inzet op het laatste moment met enige moeite te keren. Venray blijft kansen creëren, en dat resulteert in een verdubbeling van de voorsprong. Dimitrios Touratzidis krijgt de bal aangespeeld, wil op doel schieten maar trapt over de bal heen. Omdat twee verdedigers van Minor tegen elkaar botsen, ontstaat er ruimte voor de spits. Touratzidis legt de bal goed neer voor zijn linkerbeen en krult de bal daarmee in de lange hoek. 2-0 voor de thuisploeg en daar is niets op af te dingen. Minor krijgt nog een grote kans net voor rust. Jordy Wismans timet niet goed en daardoor krijgt Amin Elalji de bal aan de linkerkant van het veld. Elalji komt naar binnen en schiet de bal laag in de korte hoek. De prima keepende doelman Dirk van Enckevort redt. Zo gaat Venray de kleedkamer in met een 2-0 voorsprong.

Trainer Leunissen van Minor wisselt in de rust. Tjemu Kunu is in de kleedkamer achtergebleven en in zijn plaats komt Tom Maas. De groenwitten komen wat feller de kleedkamer uit. In de 50e minuut besluit Taoufik Chadli maar eens op doel te schieten. En bijna met succes, maar Dirk van Enckevort tikt de bal over het doel. In de 55e minuut lijkt de wedstrijd beslist als Dimitrios Touratzidis wordt weggestuurd richting het vijandige doel door Bram Vievermans. Dat kun je wel aan deze topspits overlaten, want hij schiet de bal keurig langs de slecht opgestelde doelman binnen. 3-0 voor SV Venray. De koploper lijkt er nauwelijks nog in te geloven en speelt niet als een samenhangend geheel. De ervaren, maar weinig wendbare centrale verdedigers hebben veel moeite met de beweeglijke spitsen Vievermans en Touratzidis en de aanvallers lopen zich stuk op de rood-witte defensie. Tot hun eigen frustratie…
In de 56e minuut besluit Danny Pelzer ook maar eens te schieten vanaf 20 meter. Deze inzet wordt gekeerd door de keeper. Vervolgens probeert Dimitrios Touratzidis de rebound binnen te koppen maar er zit een verdediger tussen. Dan maakt Venray het zichzelf nog knap lastig in de slotfase. In de 86e minuut maakt Minor de 3-1. Amin Elalji schiet eerst vanaf de linkerkant de bal op de paal. Daardoor is Dirk van Enckevort uit positie en kan invaller Tom Maas de bal binnen schieten. In de 87e minuut wordt het ook nog 3-2. Tom Maas gaat gemakkelijk langs de verdedigers van Venray aan de rechterkant van het veld. Maas geeft daarna een lage voorzet op Marvin Breemer en hij schiet de bal eenvoudig binnen.
Uiteindelijk maakt spits Dimitrios Touratzidis zijn hattrick vol en aan alle onzekerheid een einde. Hij wordt ver in de blessuretijd (de scheidsrechter lastte in beide helften een drinkpauze in) aangespeeld met een lange bal. De doelman van Minor blokt de bal in eerste instantie, maar in tweede instantie schiet de spits van Venray de bal toch nog in het inmiddels verlaten doel. De scheidsrechter laat Minor nog aftrappen, maar dat is meteen de laatste actie van deze wedstrijd. Zo boekt Venray voor de derde keer op rij een goede overwinning, ditmaal met 4-2 op RKSV Minor. En de punten zijn hard nodig, want ook de directe concurrenten pakten vandaag punten.

Door: Alvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 16:54