Venray wint eindelijk weer eens

woensdag 20 juni 2018 12:42

Op een zomerse zondagmiddag staat de wedstrijd tussen SV Venray en Geldrop op het programma in de 1e klasse D. Geldrop focust zich op de nacompetitie voor promotie en houdt enkele basisspelers op de bank. Venray moet belangrijke punten halen in de strijd om degradatie. De afgelopen week heeft trainer Sijbers plaats moeten maken op de bank, de leiding is nu in handen van het interim duo Ivo van der Weerden en Gert-Jan Wismans.

Venray begint sterk aan de wedstrijd. Ze laten gelijk zien dat ze de drie punten in Venray willen houden. In de 1e minuut krijgt Venray een hoekschop. Deze wordt genomen door Dani Litjens. Armend Shala komt aangelopen voor een korte hoekschop. Dani speelt de bal kort op Shala, Shala geeft de bal voor. Deze bal wordt met een hakje verlengd en vervolgens wordt er een schot op doel gelost. In eerste instantie redt doelman Yannick Derix, maar de rebound is hem te machtig. Stef van Dijck schiet de bal verwoestend via de onderkant van de lat in de rechterkruising. Zo leidt SV Venray met 1-0. In de 13e minuut krijgt topspits Dimitrios Touratzidis een grote kans. Touratzidis maakt een individuele actie, maar schiet de bal vervolgens naast het doel. Zo begint Venray ijzersterk.

Geldrop lijkt het allemaal wel te geloven. Het laat Venray voetballen, zonder dat de roodwitten echt gevaarlijk worden. Beide ploegen lijken toch wat moeite te hebben met het warme weer. Verder gebeuren zijn er geen noemenswaardige gebeurtenissen meer in de 1e helft.

In de 52e minuut krijgt Venray de eerste kans van de tweede helft. Bram Vievermans zet op het middenveld goed zijn lichaam tussen de tegenstander en de bal. Hierdoor draait hij weg van zijn directe tegenstander. Vievermans dribbelt vervolgens naar het doel en schiet de bal helaas voor Venray net naast. De volgende kans laat niet lang op zich wachten als Touratzidis alleen op het Geldropse doel afstevent. Hij loopt echter te lang door en in plaats van de bal om de keeper te krullen is die ene pas te veel van het goede en kan de doelman de kans onschadelijk maken. In de 58e minuut komt Venray dan toch op een 2-0 voorsprong. Terwijl Geldrop het spel steeds wat verder op de helft van de thuisploeg laat afspelen krijgt Venray na een counter een ingooi bij de hoekvlag. De bal komt bij Dimitrios Touratzidis terecht. Touratzidis maakt een actie buitenom en geeft de bal voor. Hij bereikt de vrijstaande Armend Shala. De nummer 10 schiet de bal eenvoudig binnen. Zo lijkt SV Venray weer eens een keer 3 punten te pakken.
In de 61e minuut grijpt de Geldropse trainer in. Met nummer 7 Joep v.d. Velden verlaat het veld en in zijn plaats komt Tugberk Yildirim met nummer 11. Het zou een erg korte invalbeurt worden voor Yildirim. Yildirim laat zich even gaan in zijn emoties na een verloren duel en maakt een slaande beweging richting Stef van Dijck. De uitstekende arbiter Nelissen kan dan ook niks anders doen dan hem in de 64e minuut een rode kaart te geven. In de 68e minuut vindt er aan de zijde van Venray een dubbele wissel plaats. Danny Pelzer vervangt Armend Shala en Rick Egelmeers komt in het veld voor Dani Litjens. Dit blijkt een beslissende ingreep van het trainersduo Van der Weerden en Wismans. Venray krijgt weer grip op het middenveld. In de 72e minuut wordt het 3-0 voor Venray. Bram Vievermans geeft een steekpass op Dimitrios Touratzidis, Touratzidis neemt de bal twee keer goed mee en schiet de bal binnen. Zo lijkt het beslist. Precies een minuut later wordt het ook nog 4-0: invaller Danny Pelzer geeft een voorzet vanaf de rechterkant de veel scorende nummer 9 en ook nu weer schiet hij de bal binnen. Hoewel de moraal van Geldrop wel definitief geknakt is, is dit niet de eindstand. Want doelman Dirk van Enckevort houdt zijn doel vandaag niet schoon. Spits Patrick Philippart schiet vanaf 25 meter met zijn linker de bal in de rechterkruising. Van Enckevort kan er nog wel een handje tegen krijgen, maar dat is niet genoeg om de nul te houden. Zo wint SV Venray van Geldrop met 4-1. Punten die hard nodig zijn in de spannende strijd om handhaving in de 1e klasse, want ook de concurrenten onderin haalden punten vandaag.

Door: Alvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 16:51