Venray opnieuw onderuit

woensdag 13 juni 2018 10:59

Op zondag 15 april 2018 stond er opnieuw een wedstrijd op het programma voor SV Venray. Ditmaal tegen Bekkerveld, dat zich in de stand in een soort niemandsland bevindt. Het is prachtig voetbalweer, met prima veldomstandigheden.

De eerste kans van de wedstrijd is voor de bezoekers uit Heerlen. In de 8e minuut krijgen de bezoekers een hoekschop. De voorzet komt gevaarlijk bij de 2e paal terecht, en een speler van Bekkerveld denkt niet na en neemt de bal direct als volley. Doelman Dirk van Enckevort redt. Venray krijgt in de 11e minuut ook zijn eerste kans. Stijn Brinkman geeft een voorzet richting de penaltystip. Stef van Dijck krijgt zijn hoofd tegen de bal maar kopt de bal over. In de 21e minuut komen de bezoekers op een 0-1 voorsprong: er wordt een aanval aan de rechterkant van het veld opgezet.

Vervolgens krijgt Thommie Vluggen de bal en die schiet de bal laag in de verre hoek tussen de palen. Venray moet nu wel overtuigender gaan voetballen. In de 31e minuut lijkt het alsof Jesse Peeters klem zit bij de cornervlag, maar hij weet de bal toch nog voor te geven. Zijn voorzet komt bij de vrijstaande spits Dimitrios Touratzidis terecht, maar de spits kopt de bal naast het doel van doelman Rik Klyn. Voordat beide teams de kleedkamer opzoeken komt er nog een doelpunt. Wederom van Bekkerveld. In de 42e minuut krijgt Bekkerveld een hoekschop. De bal komt bij Thijmen van Iersel terecht. Van Iersel kapt een speler uit en schiet de bal vervolgens knap vanaf 20 meter in de linker kruising. Dit is tevens de ruststand.

Bij SV Venray heeft in de rust een wissel plaats gevonden: aanvoerder Joy Koenen zien we niet meer op het veld, in zijn plaats komt Armend Shala. Na rust is de eerste kans voor de thuisploeg. Spits Dimitrios Touratzidis krijgt een steekpass in de diepte. Het lukt hem om de keeper te omspelen, maar hij krijgt de bal niet tussen de palen. De bal gaat voorlangs. Venray doet evenwel iets terug. In de 68e minuut kan Stijn Brinkman zonder enige druk richting het doel van Rik Klyn dribbelen. Op 25 meter van het doel besluit hij op doel te schieten. En met succes! Met een ongelofelijke zwabberbal brengt hij de stand op 1-2. Venray gelooft er opeens weer in. In de 71e minuut maakt Bram Vievermans een mooie actie aan de rechterkant. Vievermans komt naar binnen en schiet met zijn linkervoet de bal op de doelman van Bekkerveld. Armend Shala schiet vervolgens uit de rebound over. De bezoekers uit Zuid Limburg komen in de 78e minuut op een 1-3 voorsprong. In de 16 meter van Venray wordt er een speler na een scrimmage onderuit getrokken. Scheidsrechter Vereijken kan niks anders doen dan de bal op de stip te leggen. Thommie Vluggen gaat achter de bal staan en schiet de bal overtuigend binnen. Het wordt allemaal nog erger voor Venray: in de 87e minuut wordt het ook nog 1-4. Robert Willemse maakt een overtreding in de 16 meter en zorgt ervoor dat Bekkerveld nog een stafschop krijgt. Wouter Peters schiet de bal vanaf 11 meter in de rechter kruising. Hiermee bereidt Bekkerveld zich optimaal voor, voor de komende wedstrijd in de halve finale van de beker. Venray verliest ondanks een aantal goede kansen opnieuw en komt maar niet weg uit de onderste regionen van de 1e klasse D. De ploeg van Sijbers zal nog alle zeilen bij moeten zetten om zich te handhaven.

Door: Alvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 16:50