Persbericht: Sjoerd van der Coelen nieuwe hoofdtrainer SV Venray

SV Venray is zeer verheugd te kunnen aankondigen dat Sjoerd van der Coelen vanaf seizoen 2024-2025 de nieuwe hoofdtrainer wordt van haar vereniging. De inwoner van Venray is nu nog actief als hoofdtrainer bij 4e divisionist Wittenhorst, waarmee hij, na het kampioenschap vorig seizoen, momenteel op een verdienstelijke 8e plaats staat. De 43-jarige oefenmeester is vanaf aankomende zomer de opvolger van trainer Ferdi Akankan.

Van der Coelen is in het bezit van de UEFA-A licentie en heeft in zijn rijke historie als hoofdtrainer al diverse successen mogen vieren. Voorafgaand aan Wittenhorst was hij hoofdtrainer van SVEB, RKVV Volharding en Venlosche Boys. Naast zijn werkzaamheden als hoofdtrainer werkt van der Coelen als trainer/coach bij OffCourse waarbij hij individuen en teams ondersteunt en inspireert tot groei en ontwikkeling.

Van der Coelen is zeer enthousiast over zijn volgende stap: “Ik ben heel blij dat ik bij deze mooie vereniging, die in enorme ontwikkeling is, mag gaan werken. SV Venray is een grote vereniging met een enorm potentieel. Het talent binnen de spelersgroep, gecombineerd met de opleidings- en ontwikkelingsvisie en professionaliteit van de vereniging is een sterk fundament voor een succesvolle toekomst. Ik ben er dan ook trots op dat ik bij een vereniging met deze staat van dienst de uitdaging straks mag aangaan”.

Danny Caelen bestuurslid voetbalzaken, is tevens verheugd over de komst van de nieuwe oefenmeester: “SV Venray heeft met Sjoerd van der Coelen een absolute toptrainer kunnen aantrekken die niet alleen technisch maar ook als persoon enorm goed bij onze vereniging zal passen. Zijn werkwijze sluit aan bij onze technische toekomstplannen voor heren 1 maar tevens ook voor al onze opleidingsteams in de hoogste weerstand. Onze technische commissie heeft uitstekend werk verricht en we kijken uit naar een succesvolle lange termijn samenwerking”.

Bestuurslid algemene zaken Bart Mous vult daarbij aan: “Als bestuurders van onze vereniging hebben we voorafgaand een duidelijk profiel geschetst. Dit profiel moest ook passen bij onze algemene- en maatschappelijke doelstellingen en daarbij onze slogan “voor iedereen, voor altijd”. We geloven er samen heilig in dat van der Coelen als oud voetballer van SV Venray en inwoner van Venray ook hier een hele sterke bijdrage gaat leveren”.

Op zondag 21 januari hervat het vaandelteam de competitie na de winterstop met een uitwedstrijd tegen UDI’19/CSU om vervolgens een week later weer thuis te spelen tegen EVV Echt, aanvang 14.00 uur.

Welkom en succes Sjoerd

Einde persbericht