Venray sluit laatste thuiswedstrijd winnend af

vrijdag 06 juli 2018 17:51

Op zaterdagavond 19 mei 2018 staat in de 1e klasse D een volledige speelronde op het programma. SV Venray dat zich vandaag zo goed als veilig kan spelen, speelt tegen het lastige Sportclub Susteren.

En de roodwitten trekken direct ten strijde, want binnen 1 minuut is Jordy Wismans al rechts voorin te vinden. Zijn voorzet vindt echter geen ploeggenoot. In de 6e minuut krijgen de bezoekers de eerste kans van de wedstrijd. Stijn Brinkman lijdt balverlies op het middenveld. Daardoor kan Sven Vergoossen zonder enige tegenstand richting het Venrayse doel lopen. Vergoossen besluit om vanaf 20 meter de bal op doel te schieten, maar dat leidt niet tot succes. Hij schiet de bal over.

Susteren blijft ondanks minder balbezit iets gevaarlijker dan de gastheren. In de 18e minuut krijgt Wessel Ronckers de bal aangespeeld op de helft van Venray. Ronckers wordt niet aangepakt door Venray en kan vrij over de as van het veld richting het doel lopen. Hij besluit vanaf 16 meter van het doel te schieten, maar helaas voor Susteren gaat de bal naast. Na 23 minuten spelen krijgt Venray ook haar 1e echte kans. Jarno Peeters krijgt de bal in de 16 meter de bal. Hij besluit uit te halen maar de doelman van Susteren keert de inzet.

Na een halfuur spelen krijgt Venray de beste mogelijkheid om op voorsprong te komen. Na een aanval over veel schijven komt de bal bij Armend Shala. Shala kapt een tegenstander uit en heeft een leeg doel voor zich. Hij wil de bal laag in de rechterhoek schieten, maar op het moment dat hij de hoek uitkiest kan er nog net een verdediger van Susteren de bal van de doellijn afhalen. Zo blijft het scorebord zoals het begon, namelijk 0-0. Net voor rust krijgt Venray nog een grote kans. Stijn Brinkman neemt een hoekschop aan de rechterkant. Er ontstaat vervolgens een scrimmage. Stef van Dijck krijgt de bal, maar kopt de bal in de handen van de keeper. Zo is de ruststand 0-0.

Venray komt het sterkste uit de kleedkamer. Trainer Van der Weerden heeft 2 wissels doorgevoerd: Joy Koenen komt in plaats van Robert Willemsen die last ondervond aan zijn hamstring. En Dimitrios Touratzidis komt in plaats van Dani Litjens, die een minder gelukkige wedstrijd speelde. Het spelbeeld verandert nauwelijks: Susteren laat het balbezit veelal aan Venray en sterspeler Hoffmans van de bezoekers wordt vakkundig door Jesse Peeters onschadelijk gemaakt. In de 50e minuut komt de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Spits Dimitrios Touratzidis staat buitenspel waarvoor de grensrechter (te vroeg) vlagt, want de spits van Venray is niet actief in de situatie. De uitstekende arbiter Van der Ven neemt dit uitstekend waar en laat doorspelen. Armend Shala is namelijk die de bal krijgt en schiet vanaf 20 meter de bal in de linkerkruising. In de 67e minuut lijkt Venray op 2-0 te komen, maar nu wordt het doelpunt wel afgekeurd. Bram Vievermans wordt weggestuurd met een heerlijke steekpass, maar staat volgens de grensrechter buitenspel. Dit keer neemt de arbiter het vlagsignaal wel over van zijn assistent, hoewel iedereen uit het Venrayse kamp het oneens is met deze beslissing. In de 81e minuut probeert Susteren de gelijkmaker te forceren. Invaller Maxime Walstra schiet vanaf 20 meter de bal richting de linker kruising, maar de in uitstekende vorm verkerende doelman Dirk van Enckevort redt op fraaie wijze. Er valt nog één doelpunt deze avond. En dat is voor SV Venray. Dirk van Enckevort bokst de bal weg na een voorzet. De rebound pakt hij ook en daaruit ontstaat direct een countermogelijkheid. Joy Koenen geeft een mooie pass naar rechts voorin op Bram Vievermans. Vievermans is ook met bal veel sneller dan zijn directe tegenstander. Hij wint het loopduel over ruim 50 meter en schiet de bal voorbij de keeper in de verre hoek. Met dit doelpunt beslist hij de wedstrijd en bepaalt de eindstand op 2-0 in het voordeel van SV Venray. Zo pakt het team van interim duo Van der Weerden en Wismans ook in de vijfde wedstrijd de volle buit!

Door: Alvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 16:59